Nemi Nyt nr. 25 – juni 2016

Aktuelt fra Villa Diana

Villa Diana har oveni de ’normale’ udfordringer med færdiggørelsen af badeværelserne og den daglige drift været ramt af en del uheld – både vandskader, lynnedslag og kloakproblemer har plaget os. Overgangen til de nye serviceaftaler har virkelig måtte stå deres prøve – og har bevist hvor vigtigt det er at have gode og pligtopfyldende folk tilknyttet Villa Diana.

Poolen åbnede som planlagt i slutningen af april, og muren omkring poolen blev renset ned og istandsat sammen med diverse mindre murerarbejde andre steder på huset.

Sidst i maj var uheldet ude og der opstod vandskader i to af lejlighederne i underetagen på grund af utætte og tærede rør i etageadskillelsen. Heldigvis lykkedes det meget hurtigt vores dygtige folk at få rengjort og udbedret skaderne til mindst mulig gene for delejerne i de to lejligheder. I forrige uge var det så et voldsomt uvejr med kraftige lyn, som hærgede Nemi og forårsagede problemer med flere af gasvarmerne og ’smeltede’ kogepladerne i lejlighed 2! Igen måtte vores folk rykke ud og klare tingene.

Betty Søgaard har fået en del henvendelser på telefon og SMS, med spørgsmål om stort og småt. Alle henvendelser er behandlet hurtigt og opgaverne er kommunikeret videre til Antonella, Carlo og David i Nemi. Det er vores indtryk, at alle der har haft behov for at tage kontakt til Betty, har været meget tilfredse med hvor hurtigt og effektivt både små og store problemer er blevet klaret.

Endelig har Villa Dianas kloak og pumpesystem haft problemer – dels på grund af vejret – men mest af alt fordi der åbenbart næsten ikke er grænser for hvad delejere og lejere forsøger at skylle ud i toiletterne. Alt fra håndklæder, gulvklude, underbukser, bleer, bind, plasticbeholdere mm. Er faktisk blevet fundet i toiletternes kloak, hvor de har tilstoppet pumperne. Vi er derfor nødt til at præcisere at toiletter kun er til naturlige ”downloads” og toiletpapir. Arbejdet med at rense kloaker og pumper er selvsagt særdeles ulækkert og omkostningsfuldt for vores forening!

På trods af alle de nævnte udfordring er Villa Diana og Nemi stadig ligeså dejlig som altid. Huset er generelt i rigtig god stand, med nye badeværelser i overetagen, nye køkkener og lækker ny swimmingpool. Rengøringen fungerer bedre end længe og der er suppleret med nye parasoller og liggestole, hvor der manglede.

Så vi beklager at dette Nemi-nyt i så høj grad handler om problemer og henstillinger til beboerne og lejere, men desværre er det nok nødvendigt at gentage disse ting med jævne mellemrum.

Gasvandvarmerne efterses ugentligt

Vi er nødt til at indskærpe, at man ikke selv skal prøve at indstille gasvandvarmerne. Hvis man oplever problemer med forsyningen af varmt vand, bedes man kontakte Betty, som vil tilkalde hjælp fra vores folk i Nemi. For at imødegå problemer, har vi indgået en aftale med David (vores vvs-mand) om at han efterser de 8 gasfyr hver lørdag.

Sådan anvendes sovesofaen

Sovesofaerne i stuerne er et dejligt supplement, som mange anvender. Vi er imidlertid nødt til at henstille til at man ikke forsøger at slå sovesofaen sammen med sengetøj indeni. Det ødelægger sofaen, så den skal repareres.
Selvom det er mere besværligt skal man således rulle sengetøj og undermadras sammen og lægge det fx i soveværelset, inden man slår sovesofaen sammen.

Gebyr ved mangelfuld oprydning

Vi har desværre oplevet problemer med delejere eller deres lejere, som forlader lejligheder i urimelig uhumsk stand. Sengetøj er ikke taget af sengene, affald er ikke tømt i containerne, toiletter fyldt med afføring og det der er værre! Det betyder at vores dygtige rengøringshjælp Antonella må bruge ekstra tid på at gøre ordentlig rent efter beboere, der ikke kan finde ud af at gøre det mest basale – ekstra rengøring som alle andre delejere er med til at betale for.

Derfor indfører vi fremover et rengøringsgebyr på kr. 500, som vi efter skøn vil opkræve delejere, hvis det er nødvendigt med ekstra rengøring efter deres ophold i Villa Diana. Der skal nok medfølge billeddokumentation.

Fremtidige projekter

Bestyrelsen planlægger som nævnt på generalforsamlingen, at fortsætte arbejdet med renovering af badeværelser. Sammen med vores arkitekt Bruno vil vi i eftersommeren forhåbentlig lægge sidste hånd på planen, så vi næste vinter kan forny badeværelserne i lejlighed 1-4. Vi vil forsøge at drage nytte af erfaringerne fra overetagen, så projektet kan gennemføres uden de samme problemer og forhåbentlig til en billigere pris.

Når den store opgave med renoveringen af badeværelserne er overstået, bliver der plads i budgettet til andre påtrængende forbedringer. Træværk og rækværk skal gennemgås og fornys, nogle af vinduerne kræver udskiftning og møbler og inventar skal der ligeledes kigges på. Men disse ting kan vi tidligst tage fat på i 2017.

Ankomst og afrejse tidspunkter

Bestyrelsen vil bede delejerne og deres lejere om at overholde de generelle tidspunkter for ankomst og afrejse:

Lejligheden er tilgængelig fra lørdag kl. 16.00 og skal forlades senest lørdag kl. 10.00.

Bestyrelsen ønsker alle delejere en god sommer.

15.12.15./Thomas Keller

BACK